Mida võiks mõelda enda teistega võrdlemise asemel?


Mida võiks mõelda enda teistega võrdlemise asemel?
Morris Fayman/ Unsplash

Kadedus on loomulik emotsioon, mida esineb meil kõigil. See pole pidev tunne, nagu armukadedus või vaenulikkus, vaid teatud olukordades vallanduv reaktsioon.

Mida kadeduseussiga pihta hakata?

Õpi kadedust märkama. Kas oled üdini rõõmus teiste edusammude üle või oled pigem kriitiline?
Küsimusi, mida endale esitada, on terve rida. Miks mulle tundub, et teisel on midagi, mida minul ei ole? Mida ütleb see minu väärtuste ja arusaamade kohta? Mida ma ihaldatavale asjale või omadusele omalt poolt lisaks fantaseerin? Kas kadedus on seotud enesehinnanguga? Kas siis, kui mul oleks näiteks rohkem raha, peaksin end edukaks, targaks ja väärt inimeseks?

Millal kadedus alguse sai? Vahel viib kadeduseni väga konkreetne juhtum või asjaolu.
Teistega võrdlemise asemel mõtle lihtsalt, mis on piisav selleks, et oleksid endaga rahul.
Kui kadestatav on su tuttav, tasuks julgus kokku võtta ja temaga sellest rääkida. Võib selguda, et tema kadestab sind ka.

Kui sa ei ole endaga rahul ja näed korduvaid mustreid, mis takistavad sind enda ja teiste üle rõõmu tundmast, pöördu psühholoogi poole ja tuuluta mõtteid.

Loe ka: Hinge näriv kadedus: miks see tekib ja kuidas ennast läbi selle tundma õppida?

Seotud lood:

Mis tekitab kadedust?

Lihtsam elu – kõik tuleb kätte kergelt ja pingutamata
Välimus – ilu, kaal, kasv, näonahk, nooruslikkus jm
Iseloom ja sarm
Elustiil – reisid, lõbutsemine, ilus kodu, suvila, hobid
Töö ja karjäär
Oskused-anded – hea haridus, musikaalsus, sportlikkus, käeline osavus
Korras pereelu ja toetavad lähedased

Raamatusoovitus:
Martin E. P. Seligmani “Ehe õnn”, kust saab häid mõtteid, kuidas tunda end hästi.

Lugu ilmus 2016. aasta augsutikuu Annes & Stiilis.