Tekst: Kairit Kütt

Allikas: Anne & Stiil/Ajatu Ilu

Klassikaline ripsmekaar

Kindlasti tead juba aegade algusest müügil olnud Maybelline’i ripsmetušši Great Lash. See klassikaks saanud toode paisati müügile 1971. aastal ning seda müüakse tänini kogu maailmas, väidetavalt üks tuub iga 1,6 sekundi järel. Räägitakse, et ka tuši koostis on aastate jooksul muutumatuks jäänud, mis tähendab, et see mitte ainult ei tihenda, vaid ka niisutab ripsmeid.

Pariisitari parfüüm

Chanel No. 5 on vankumatult maailma enim müüdud parfüüm, mida Marilyn Monroe pihustas endale ka enne magamaminekut. See jõudis müügile aastal 1919 – jah, see on peaaegu saja-aastane! Vastupidiselt teistele tol ajal loodud lõhnadele ei keskendunud Coco Chanel parfüümi luues vaid ühele lillele, mistõttu sisaldab see nii jasmiini-, roosi-, sidruni- kui ka apelsiniõienoote. Peenes koosluses on kõiki komponente võrdselt. Legendi kohaselt tuleneb parfüümi nimi seigast, et Chanel oli viimaks rahul parfüümimeister Ernest Beaux’ loodud lõhna viienda versiooniga. Lisaks pidas Coco numbrit viis hea õnne sümboliks. Kui No. 5 lansseeriti, ei korraldanud moelooja suurt pidu, vaid viis oma sõbrad restorani ning piserdas aroomi kõikjale enda ümber.

Ikooniline Elnett

Aastal 1960 loodud L’Oréali juukselakki Elnett müüakse Inglismaal igas minutis 20 pudelit. Elnett oli esimene tõeline juukselakk maailmas. Enne seda oli lakk justkui paks geel, mida oli peaaegu võimatu juustest välja saada. Muide, kuni 2010. aastani pidid USA juuksurid toodet endale tellima, kuna see oli saadaval vaid Euroopas. Juukselaki pakend on aja jooksul suuresti muutumatuks jäänud, kui välja arvata selle 50 aasta juubeli roosa erikollektsioon, mille reklaamnägu (loe: reklaamjuuksed) oli lauljanna Cheryl Cole.

Värske pilgu alus

Puhanud ilme ja värske pilgu andev Yves Saint Laurent’i valgustpeegeldav pliiats Touche Éclat on ainus omalaadne maailmas. 1992. aastal loodud toodet müüakse minutis umbes kuus ühikut. Kuigi sarnaseid tooteid on kosmeetikaturul veel, kiidavad ilueksperdid jätkuvalt üksmeelselt selle kreemjat koostist ja võimet anda nahale elujõudu. Väidetavalt suudab imepliiats võluda naha nii värskeks, nagu oleks just teinud pika iluune. Toote fännide hulka kuuluvad mitmed staarid, teiste hulgas Katy Perry, Kate Winslet ja Penelope Cruz.

Orgasmiõhetus palgeile

Narsi 1999. aastal loodud kõmulise nimega põsepuna Orgasm on niivõrd populaarne, et ainuüksi USAs müüakse seda igas minutis kaks karpi. Üheks toote edu võtmeks peetakse selle intrigeerivat nime. Tegu on põsepunaga, millele otsitakse ikka ja jälle ligilähedasi variante, kuna ruuž sobib peaaegu kõikidele nahatoonidele, luues värske kuma. François Nars on öelnud, et mõtles täiusliku põsepuna nime välja juba enne selle loomist. Eesmärk oli teha toode, mis on iga naise silmis tõeline võitja.

Kaheksa tundi ilu

Ükski ikoonilistest ilutoodetest rääkiv artikkel poleks täielik, kui sellesse ei kuuluks Elizabeth Ardeni peadpööritavalt populaarne Elizabeth Arden Eight Hour Cream Skin Protectant. Tegu on ilumaailma grand old lady’ga, mis on müügil olnud juba ligi 90 aastat. Elizabeth Arden valmistas kaheksatunnist niisutust lubavast kreemist esimese versiooni juba 1930. aastal. Siiani on see brändi kõige menukam toode. Väidetavalt ostetakse üks kreem iga 30 sekundi järel. Mis selle nii eriliseks teeb? Kergelt rasuse koostisega kreem- palsam lubab leevendada mitmeid muresid kuivadest huultest käte ja jalataldadeni. Ilueksperdid kasutavad kreemi isegi kulmugeeli asemel ning võõpavad seda loomuliku sära andmiseks põsesarnadele.