Tekst: Märt Miljan

Globaalne uuringufirma Euromonitor tõdeb, et lisaks kemikaale vältides oma organismi kaitsmisele soovivad tarbijad kaitsta ka keskkonda. Oluliseks ei saa ainult tooraine on looduslikkus, vaid ka see, mida loodusele tagasi antakse.

Vegantooted teevad võidukäiku, loomadel testimine on Euroopa Liidus keelatud, koorijates kasutatavat mikroplasti keelustatakse kogu maailmas. Mis on järgmised sammud, mida tarbijad ootavad? Oluliseks saavad uued säästlikud materjalid, näiteks bambusest valmistatud tselluloos sobib väga hästi mikroplasti asendajaks koorijates, kuna laguneb looduses ega põhjusta kahju vee-elustikule.

Samuti saab oluliseks toodete tarbija lähedal valmistamine ja kohaliku toorme eelistamine, tõhusad, ent lihtsad retseptid ning keskkonnaalased koostööprojektid. Tõhususe osas on heaks näiteks salitsüülide perekonda kuuluvad bioaktiivsed ained, mille vananemisvastane võime on võrreldav retinoolidega, kuid mis sobivad tundlikule nahale ja on looduslikud. Eetilise tootimise suunda on enamasti vedanud indie-brändid, kuid sinna liiguvad ka globaalsed hiiud.

Kui oled üks, kes soovib lisaks looduslikele koostisosadele ka loodusele head, hoia pilk peal nendel kodu- ja välismaistel firmadel:

LUMI

Tundlikule nahale loodud tooted, mis on arendatud ja toodetud Eestis kootöös kohalike teadlastega. Värske kohalik toore ja väikesed partiid. Kasutab eestimaist külmpressitud mahepõllult pärit kanepiõli. E-poes pakub võimalust osta tooteid pakendivabalt.

TATA HARPER

Looduse ja tõhususe ühitaja. Põllult-palgele kontseptsioon, kus hoitakse partiid väikesed ja tooted maksimaalselt värsked.

BERRICHI

Arendatud ja toodetud Eestis koostöös kohalike teadlastega. Kasutab punavetikat, mida saadakse siitsamast Läänemerest.

SEED PHYTONUTRIENTS

Seed Photonutrients on L’Oreali poolt USAs loodud bränd, mis kasutab kohalikku toored ja eetilisi tootmisprintsiipe. Seega pole jätkustuulikkus enam vaid indieettevõtete pärusmaa, sest L’Oreali gruppi kuulub 34 globaalset superbrändi Kiehlsist, Lancome’i ja Vichyni.