Tegemist on Hollywoodi armastatud jumestajaga (ta on olnud tööstuses väga kaua, alustades Oscaritel jumestamist juba 16 aastat tagasi). Grayson on võtab mind vastu sooja, lahke ja vaba olekuga ning tekitab ka minus koheselt rahuliku tunde. „Turvamehed on kõige keerulisemad,“ naerab ta. „Mulle tundub, et siin on isegi rohkem turvamehi kui Valges Majas ja ma olen ka seal töötanud. Olin varasemalt seal jumestuskunstnik ja võin öelda, et ka siia majja on sama keeruline sisse saada. Oscari pühapäeval ongi minu jaoks kõige keerulisem saada kõik oma 20 jumestuskunstnikku kiirelt turvakontrollidest läbi.“ Jah, see on mees, kelle taktikepi järgi luuakse kogu Oscarite lavatagune jumestusmaagia. Tema all töötab vähemalt 20 (mõnel aastal ka kuni 40) jumestuskunstnikku.

„Valin iga jumestuskunstniku ise,“ kinnitab ta. „Tegemist ei ole ilmtingimata kõrgepalgalise tööga, kuid minuga töötavad alati tippude tipud. Sa oled nende samade jumestajate töid näinud telesaadetes, punaste vaipade üritustel, kuid kui Oscarid lähenevad, siis nad on alati valmis minuga koostööd tegema. Juhul kui nad just samal õhtul mõnd kindlat staari ei jumesta, sest tegemist on tõeliselt adrenaliinirohke tööga.“

Just sellest adrenaliinist (ja tohututest toodetest, vahenditest ja eeskirjadest) tahangi temaga rääkida. Järgnen Graysonile kuulsuste jumestusalasse, kus ta veedab peaaegu kogu oma aja kuni ühe tunnini enne suursündmust. Liigume edasi green room’i ning seal hakkangi oma küsimusi küsima, noppides välja iga tarkusetera, mida saan mehelt, kes teab iga väiksematki detaili meelelahutusmaailma tippsündmuse parimast jumestusest. Loe edasi ja saa teada tõeliseid staaride ilusaladusi.

Saladus 1: Ettevalmistusalasid on kaks

Mulle oli varasemalt teadmata (arvasin alguses naiivselt, et kogu jumestus tehakse kuulsatele näitlejatele mõnes kauges tagatoas), et tegelikult on Oscaritel üsna lava lähedal kaks suurt ala, kus kantakse peale ja täiendatakse jumestust). Niinimetatud kelder on reserveeritud esinejatele, kelle kanda on kõik tantsu- ja muusikanumbrid kogu õhtu jooksul. Lõbus fakt: Grayson ütleb, et aastal, mil film „Les Miserables“ palju nominatsioone sai, oli see ruum peaaegu valdavalt vaid selle osatäitjatest täidetud. Teine ruum on nii-öelda roheline tuba. Lisaks on jumestuskunstnikud koheselt valmisolekus ka kohe lava kõrval, et sellele jooksvaid ja sellelt lahkuvaid staare sättida. Grayson on ruumide vahel pidevas liikumises, puudripintsel käes.

Saladus 2: Peitekreem on tema meigikohvri kõige tähtsam liige

Graysoni sõnul on just silmaaluste korrigeerimine kõige olulisem , kui asi puudutab suurürituse lavatagust jumestuse täiustamist. Seda eriti seetõttu, et sellistel galadel näeb palju pisaraid. „Peitekreemide puhul armastan kreemjaid koostiseid, sest seda saab kiiresti peale kanda ning sellega on lihtne töötada. Samas tekib probleem siis kui minu juurde tuleb jumestust korrigeerima keegi, kes kannab matti jumestus- või peitekreemi, kuna need ei liigu nahal pärast pealekandmist,“ sõnab ta. „Sa ei saa matti peitekreemi parandada millegi kreemjaga. Kui mati peitekreemi kandja hakkab nutma, siis on ainsaks parandavaks lahenduseks jumestuse täielik ümbertegemine.“

„Esiteks püüan kliendi nahka nii palju niisutada kui võimalik, keskendudes eriti piirkondadele, kus jumestus on hajumas ning seejärel katan selle millegi kreemjaga. Kui pean lisaks silmaalusele piirkonnale korrigeerima ka ülejäänud nägu, meeldib mulle näiteks Giorgio Armani Luminous Silk jumestuskreem ja mõned teised kauapüsivad, kuid loomulikku tulemust loovad tooted. Minu lemmikuteks on sellised, mida saab suurema vaevata peale kanda ning millel on suur värvivalik.“ Kasulik info järgmiseks korraks, mil pisaraid kiskuvasse pulma minemas oled, eks?

Saladus 3: Mõned staarid kardavad jumestuse korrigeerimist

Lõppude lõpuks on tegemist artistidega ning on üsna ilmselge, et mõned jumestuskunstnikud suhtuvad ettevaatlikkusega sellesse, et mõni teine jumestuskunstnik mitu tundi pärast nende töö tegemist nende kliendi jumestust korrigeerima hakkab. Grayson kinnitab, et sellist vastupanu tuleb ette alati. „On palju jumestuskunstnikke, kes ütlevad staaridele, et nad ei lubaks kellelgi teisel nende jumestust korrigeerida. See on okei! Kui galaõhtu on aga käes, siis teame meie paremini kui keegi teine, mida teevad suured prožektorvalgused ja HD kaamerad sinu nahaga. Seega kui näen kedagi, kes kannab kumavat jumestuskreemi, selle peal kreemjat säratoodet ning omakorda sädelevat särapuudrit, siis küsin neilt, kas nad soovivad laval välja näha loomulikult säravad või justkui diskokuul. Seega annan neile oma sõbraliku soovituse jumestuselt veidi sära maha võtta ning ma ütleks, et umbes 80 % ajast saavad nad aru ning nõustuvad.“

Saladus 4: Kauapüsiv jumestus = eksiarvamus

Kui sulle meeldivad tooted, mis ei lähe mitte kunagi laiali, siis oled valmis: „Jumestus ei ole loodud püsimaks igavesti. Seega on idee kauapüsivast jumestusest tegelikult petlik,“ tunnistab Grayson. „Isegi, kui selle silt lubab kauapüsivust, imavad sinu poorid selle endasse või tuleb ette mõni väliskeskkonnast tingitud faktor või hõõrud isegi kogemata midagi oma naha vastu. Ühel auhinnagalal võib juhtuda miljon erinevat asja, seega jumestus ei püsi kindlasti veatuna igavesti. Just jumestuse korrigeerimisprotsess on põhjuseks, miks mulle ei meeldi tooted, mis pärast pealekandmist nahal justkui liimina püsivad. Kui sa ei saa toodet korrigeerida ja sellega ka hiljem mängida, pead selle kahjuks maha võtma ja otsast peale alustama.“

Saladus 5: Toonitud niisutavad kreemid on paremad kui meigialuskreemid

Jah, see on tõeline üllatus. Pärast esmast šokki on see tegelikult aga üsna loogiline. „Kasutan alati kvaliteetset toonitud päevakreemi konkreetse meigialuskreemi asemel. Minu lemmikuks on näiteks Laura Mercier Tinted Moisturiser,“ sõnab Grayson. „Minu arvates peab eriti esinejate puhul paika see, et kui nad higistavad maha oma jumestuskreemi pealmise kihi, on nende nahal vähemalt alles see toonitud kreem. Tänapäeval on absoluutselt igal jumestuskunstnikul oma nipid ja meetodid ning meie puhul on suuresti tegemist

eksperimenteerijatega. Oleme justkui jumestus kokteilimeistrid. Kui teeksin endiselt staaridele enne galaüritusi jumestusi nende kodus, alustaksin alati toonitud päevakreemiga, seejärel kannaksin peale jumestuskreemi ning viimasena korrigeeriva kinnituspuudri.“

Saladus 6: Puuder on esmatähtis ja see on väidetavalt üks parimaid

„Üks toode, mis minu teada on kõige enam kasutatud jumestuse korrigeerija on Black/Opal Invisible Oil-Blocking Pressed Powder,“ ütleb asjatundja. See on nähtamatu, rasu kontrolli all hoidev toode, mis töötab sama suurepäraselt nii heledate kui ka tumedate nahatoonide puhul. See ei muutu kunagi hallikaks ning igal minu Oscaritel osalenud jumestuskunstnikul oli alati üks selline käepärast.“

Saladus 7: Sul ei ole kunagi liiga palju matistavaid pabereid

Jah, tegemist ei ole küll sõna otseses mõttes jumestustoodetega, kuid Graysoni sõnul on matistavad ja nahalt jumestust rikkumata läikimist vähendavad paberid igal auhinnagalal täpselt sama olulised tooted kui peitekreemid. „Matistavad paberid on asendamatud. Kui kõnnin ürituse ajal hoones ringi, on mul alati käepärast vähemalt üks komplekt kõige tähtsamat varustust, mille hulka kuuluvad matistavad paberid, peitekreemid ja mõned väikesed pintslid.“

Saladus 8: Kanna jumestust kihiti, kuid tee seda strateegiliselt

Eredad ja pimestavad valgused, HD kaamerad – võib tunduda täiesti võimatu luua jumestust, mis näeb välja naturaalne, kuid on samal ajal äärmiselt kauapüsiv. Graysoni sõnul peitub saladus selles, kuidas jumestust peale kannad. „Kõige olulisem on toodete kihiti pealekandmine, kuid selle tegemine õrnades faasides. Just seeläbi saab jumestuskunstnik ka hiljem staari jumestuse eest hoolitseda ja seda korrigeerida, kuid tulemus jääb siiski loomulik. Mida paksem on jumestus, seda keerulisem on seda korrigeerida.“ Tema saladus: Kanna piisavalt jumestust, et saaksid punasel vaibal hea välja näha, kuid mitte grammigi rohkem.

Saladus 9: Tööta särapuudriga kergelt

„Sa pead olema ettevaatlik. Ma jumaldan näiteks Hourglass’i Ambient Lighting paletti, kuna toote koostis on õrn ja tulemus mitte liiga silmapaistev. Mõned särapuudrid on liiga intensiivsed. Ma olen tugevalt sellel arvamusel, et kui sul on ilus ja klaar näonahk, millel on ka loomulikku sära ja kuma, siis rõhuta seda oma jumestusega,“ soovitab Grayson. „Kui kasutad midagi liiga tugevat, tundub alati nagu sinu naha peal asetseks midagi liiga ebaloomulikku.“ Meenuta nüüd uuesti varasemalt mainitud diskokuuli võrdlust.

Saladus 10: Puuder ja huulepulk teevad närvidega imesid

Kui küsin Graysonilt, kas ta on aastate jooksul mõne näitleja või näitlejannaga ka sõprussuhteid loonud, ütleb ta koheselt, et tema ja mõned tema tiimi võtmeliikmed on teatud staaridega töötanud aastaid. Nad on koos läinud läbi nii tulest kui veest ning sellega on kaasas käinud palju närve. „Vahel jalutab näiteks Kate Winslet ruumi, vaatab mind ja mu tiimi ning ütleb, et tal on ülimalt hea meel meid jälle näha. Oleme Kate’iga töötanud juba alates „Titanicu“ aegadest. Selles töös näed alatasa samu nägusid – Reese, Selma ja meie töö on tihtipeale lihtsalt teha kindlaks, et nad tunnevad end oma nahas hästi või anname neile korraks puudripintsli, et nad saaksid end ise sättida. Ausalt öeldes pole ühe näitleja või näitlejanna jaoks, kes on veetnud kogu oma elu filmivõtetel, midagi paremat kui võtta puuder ja oma nägu ise korrigeerida. See rahustab neid. Vahel lihtsalt seisame ja ulatame neile asju.

„Tänase päevani on üheks minu töö parimaks osaks see, et saan lihtsalt staaridega samas toas eksisteerida. Näiteks on Penelope Cruzi kleidiga mingisugune probleem või räägib ta Reese Witherspooniga oma lastest. Sa ei tohi kunagi unustada, et tegemist on tavaliste inimestega. Nad on lihtsalt nagu sina ja mina. Nad elavad oma kogukonnas. Oscarite ettevalmistused algavad juba sellele eelneva aasta oktoobrikuus ja märtsi alguses aset leidev gala on viimane peatus. Tegemist on justkui valimistega! Nad näevad oma töös tohutult vaeva ning siis leiab aset see suur finaal. Kui nad on oma töös edukad olnud ja nii kaugele jõudnud, siis on see suurepärane. Kolleegide aplaus on seda väärt.“

Kes on aastate jooksul olnud Graysoni lemmikstaarid, kelle jumestus on alati imeline? Loe edasi ja saa teada, keda ta oma sõnadega välja toob.

„Kui lähen aastates väga palju tagasi, ütleksin, et Audrey Hepburni välimus on alati olnud minu lemmik. Ta nägi alati välja imeline ja klassikaline.“

„Loomulikult jumaldan ka Printsess Grace Kellyt. Ta oli ikooniline ja üks kaunimaid naisi ajaloos. Asi polnud lihtsalt selles, et ta nägi imeline välja. Juba tema kohalolek oli maagiline. Ta oli lihtsalt tema.“

„Mulle meeldis väga, milline Julia Roberts välja nägi kui ta „Erin Brockovichi“ rolli eest auhinna võitis. Tema välimus oli lihtne ja ta nägigi välja täpselt selline nagu Lancôme’i reklaamides.“

Jennifer Lopez on oma välimust taasloonud rohkem kordi viimase aastatuhande jooksul kui ükskõik, kes teine läbi ajaloo. Ta üllatab uute jumestuste, soengute ja riietega peene osavusega ja kui ta proovibki midagi, mis on veidi julgem, siis ei ole see kunagi liiga palju.“

Kate Hudson teeb tihtipeale oma jumestuse ise ning ta oskab seda suurepäraselt. Ta teab, mida teha ja näeb alati hea välja.“

Üks Graysoni lemmikuid läbi aegade? Näitlejanna Taraji P. Henson.

Lupita Nyong’o kohta ütleb ta: „Ta tabab oma välimusega alati naelapea pihta.“

„Hiljuti orbiidile tulnud staaridest arvan, et Hailee Steinfeld näeb hea välja. Ta on värske ja näeb alati suurepärane välja. Lihtsuses tõepoolest peitub võlu.“

Allikas: Byrdie