ÜHEKSA TOITU, mis on tõelised nooruse allikad


ÜHEKSA TOITU, mis on tõelised nooruse allikad
Caroline Attwood/ Unsplash

Teadus väidab, et enneaegne vananemine on pigem elustiilivalik, kui geneetiline eelsoodumus. See ei tule just üllatusena, et toitumisharjumused, sotsiaalne elu ja treeningharjumused ning teised elustiilivalikud võivad kõik vananemisilminguid kas süvendada või leevendada.

Jagame sinuga teatud toiduainete kasulikke omadusi ning kuidas need aitavad sul nooruslikuna püsida. Aluselised toidud ja antioksüdantide rikkad toidulisandid aitavad ennetada kehas oksüdatiivset stressi. Just see on üks peamiseid silmnähtavate vananemisilmingute põhjustajaid. Koos vähese kehalise aktiivsuse ja liigse päikesekiirgusega on vabade radikaalise oksüdatsioon üks peamiseid vananemisilmingute, nagu kortsude ja energiapuuduse põhjustajaid. Samas on tegemist ka täielikult ennetatava nähtusega, kui keha saab korralikult toitaineid. Missuguseid toiduaineid terve ja noorusliku välimuse hoidmiseks tarbima peaksid?

Rohelised kapsad

Rohelised kapsalised nagu brokoli, roheline lehtkapsas, rooskapsas ja lillkapsas sisaldavad rohkelt kiudaineid ja antioksüdante. Uuringud on näidanud, et kuna need toiduained sisaldavad niivõrd palju kasulikke toitaineid, vitamiine ja mineraale, on neil ka vähki ennetav toime. Lisaks sisaldavad need ainet nimega sulfosafraan. Tegemist on fütotoitainega, mis stimuleerib kehas olevaid puhastavaid ensüüme. See aitab ennetada rakkude kahjustusi ja vähendab naturaalsel viisil hapnikuvabasid radikaale, mis aitab vähki ennetada.

Seotud lood:

Õlirikas kala

Kalad nagu lõhe ja Arktika paalia lisaldavad rohkelt kasulikku valku ja oomega-3 rasvhappeid. Need on ideaalsed ehitamaks tugevat lihasmassi, kuid toetavad lisaks ka südame ja närvisüsteemi tervist. Õlirikas kala annab kehale kasulikke rasvhappeid, mis aitab nahal klaari ja nooruslikuna püsida ning paneb juuksed särama. Vali kalad, mis sisaldavad vähem elavhõbedat ning püüa seega vältida liigset tuunikala ja mõõkkala söömist. Kui soovid lõhet, vali vabakasvatuse toodang, kuna masstoodangust tulev kala võib sisaldada ohtlikke toksiine ja kahjulikke kemikaale.

Avokaado

Loe veel

Avokaado sisaldab vajalikke toitaineid, mida meie keha loomulikul teel toota ei suuda. Selles sisalduv monoküllastumata rasvhape vähendab loomulikul teel kolesterooli. Lisaks sisaldub selles rohkelt antioksüdante, mis ennetavad vananemise ilminguid. Kasulikud rasvhapped aitavad samuti hoida aju tervena ning parandada keskendumisvõimet.

Kookosõli

Kookosõli puhul on tegemist keskmise ahelaga rasvhappega, mistõttu on see rikkalik kasulike rasvade allikas. Keskmise ahelaga rasvhapped imenduvad hästi läbi soolestiku kapillaaride otse verre, mis tähendab, et keha ei vaja toitainete imendumiseks lisaensüüme. Kookosõlis sisalduvad head rasvad liiguvad otse maksa ning seal töödeldakse see koheselt energiaks, mitte rasvaks. Kasulikke rasvhappeid seostatakse nii kaalukaotuse kui vananemisvastase toimega. Kookosõli nahale kandmine võib isegi toimida loomuliku päikesekaitsena. Kookosõli sisaldab ka lauriinhapet, mis annab sellele naturaalse mikroobidevastase toime. See aitab võidelda infektsioonide ja bakterite, parasiitite ja viiruste vastu.

Toores kakao

Me oleme alati teadnud, et šokolaadil on supervõimed. Iidses asteekide maailmas peeti just kakaoube pühadeks viljadeks. Magneesiumirikkal supertoidul on ka rahustav võime. See sisaldab rohkelt vajalikke vitamiine ja mineraale, alates B-vitamiinist kuni tsingini. Kakao sisaldab ka polüfenoole, millel on antioksüdatiivsed omadused, aidates sul nii sisemiselt kui välimiselt noor püsida.

Spirulina

Spirulina on sini-rohevetikas, mis kasvab soojades mageveekogudes. Selles sisaldub rohkelt vajalikke toitaineid, mis aitavad kehal nii seest kui väljast noor olla. Toidulisandina on spirulina äärmiselt antioksüdantide rohke, mõjudes tänu vabade radikaalide oksüdatsioonile äärmiselt kasulikult. Spirulinas sisaldub rohkelt antioksüdante, muuhulgas tervelt 25 korda rohkem beetakaroteene kui porgandites. Lisaks on selles rohkelt toitaineid, vitamiine ja mineraale, mis aitavad kaasa organite hea tervise hoidmisele ning annavad kehale noorusliku välimuse. Lisa paar lusikatäit spirulina toidulisandit oma hommikusmuutisse ja naudi igapäevaselt selle vananemisvastast mõju.

Kanepiseemned

Kanepiseemned on ainsad söödavad gamma-linoleenhappe ehk põletikuvastase oomega-6 rasvhappe allikad. Nimelt moodustab gamma-linoleenhape naharakkude ümber membraani osa, muutes kanepiseemned üheks peamiseks allikaks, mis ergutavad naha loomulikku sära ja pinguldatust. Kui tarbid peamiselt taimset toitu, sisaldavad kanepiseemed ka väärtuslikke valke, mida on vaja nahas kollageeni ja elastiini säilitamiseks.

Goji marjad

Väidetavalt avastasid goji marjad Tiibetis budistide mungad. Neid populaarseid marju tuntakse kui tõeliste vananemisvastaste supertoitudena. Usutakse, et need aitavad eluiga pikendada, tugevdades maksa, andes kehale energiat ning puhastades verd. Lisaks arvatakse, et just goji marjad aitavad ennetada vähirakkude kasvamist ning lisaks hoida ära ka teiste haiguste arenemist, nagu südamehaigused ja diabeet. Goji marjad suudavad lisaks ka nahka klaari, noorusliku ja säravana hoida.

Klorella

Klorella on üherakuline rohevetikas, mis sisaldab ühe grammi kohta rohkem klorofülli kui ükski teine taim. See muudab klorella ülimalt võimsaks kortsude vastu võitlejaks ja naha noorusliku sära säilitajaks. Klorellas sisaldab rohkelt vitamiine, mineraale ja aminohappeid, lisaks ka väärtuslikke rasvhappeid. Tugeva noorendava jõu annavad sellele nukleiinhapete sisaldus. Just nukleiinhapped ergutavad naha noorendamist, läbi RNA ja DNA uuendamise, mis annavad nahale võime end ise taastada ja toitaineid efektiivsemalt kasutada, lisaks toksiinide eemaldamisele ja energia tootmisele.

Allikas: Byrdie.co.uk