Paistab, et sel aastal tuleb roosal kõrvale astuda, sest ennustakse neoonkollase leebema versiooni ülevõtmist. "Me tahame, et meie rõivad oleks eredamad, heledamad ja rõõmsamad," ennustab jaemüügi analüüsi osakonna direktor Katie Smith. Trend on tema sõnul mõjutatud tänavamoest ja sellest, mida kanname tööl. Kui kardad üleni kollasesse riietuda, siis asja ajavad ära ka silmapaistvad kingad.

2. 1980ndad on uued 1990ndad

"Ajal, mil globaalne poliitiline kliima on tõrges, leiab mingit sorti kindlust nostalgiast. 1980ndad olid majandusliku õitsemise aeg, kui mood ja elustiilid olid kiired ning kergemeelsed," aitab nostalgiline mood karmi igapäevaelu eest peitu pugeda.

Võtmeelemendid on järgmisel hooajal maskuliinsed elemendid ülikondadel, veelgi suurem asümmeetria, metalliku läikega kangad ning funktsionaalsed ja mugavad kõhukotid. 2018 kevade moelavadel oli neid elemente näha nii igapäeva kui rangema riietuse juures.

3. Jätkusuutlik mood

Aina rohkem nõuavad kliendid brändidelt eetiliist lähenemist, sest rõivatööstusel on suur mõju meie keskkonnale.

"Kui Gucci, üks mõjukamaid brände maailmas, teatas 2017.aasta oktoobris, et nad loobuvad kevadkollektsioonis karusnahast, pani see kogu tööstust kuulama. Kliimas, kus sotsiaalmeediakampaaniad saavad kiiresti populaarseks, mõtlevad brändid aina hoolikamalt keskkonnale ja sotsiaalsele mõjule, mida nende tooted avaldavad. Ootame paljudelt luksusbrändidelt Guccist eeskuju võtmist," selgitab Smith, et aina rohkem tarbijaid on kursis vegannahaga ja laborites valmistatud siidiga.

4. Paljastavad õladetailid liiguvad üle dekoltee piirkonda

Julgus paljastada on moes tõusmas omaette trendiks. Kui möödunud hooajal nägime paljastatud keskkohta ja õlgu, siis nüüd liigub see büsti piirkonda. "2017.aasta sügis ei näidanud mitte ainult korsettide, vaid ka sloganitega t-särkide tagasitulekut, mida kaunistavad erinevad motiivid," ütleb Smith.

Võimalusi tähelepanu büsti juurde viia on mitmeid. Näiteks Alexander Wang, Helmut Lang ja Fendi integreerisid rinnahoidjad pluuside ja kleitide sisse. Prada, Versace, Louis Vuitton ja Dolce & Gabbana näitasid pesu särkide ja kleitide peal.

5. "Meghani efekt"

Prints Harry ja Meghan Markle'i 2018.aasta maikuus toimuv pulm lööb maailma kihama igal pool. Kiirmoebrändidelt on oodata tugevaid suundi sellele, mida kannab Meghan pärast pulmi.

6. Funktsionaalsed rõivad

Tänapäeva tarbijad elavad suurtes linnades ning nende elustiil on aina paindlikum. Samal ajal on inimeste varustus tehniliselt arenenum ning oleme tervise ja heaolu teemaga rohkem kursis kui kunagi varem. Inimesed soovivad kanda aina rohkem rõivaid, mis on paremini vastupidavad ilmastikuoludes, millega on kerge reisida ja on väga mitmekülgsed.

Allikas: Who What Wear