1/1

1. Mida süüa peale trenni?

Kui mõtled, et pärast trenni võid süüa mida iganes, sest treeninguga on kehale kõik hea tehtud ja nüüd võid rihma lõdvaks lasta, siis lähened asjale väga valesti.

Juustuburger ja friikartulid pole kindlasti kõige parem mõte – isegi mitte peale rasket treeningut. Treeningujärgselt söödud toidukord on sinu päeva kõige olulisem eine, sest taastumisprotsessid vajavad toitaineid ning rämpstoidust sa neid ei saa.

Täpsemini toiduteadusest – sinu keha talletab üleliigse energia glükogeeni ja valguna. Kui sa teed trenni, põletab sinu keha „kütust“ ja kütuseks on kõik see, mida oled viimati söönud. Alles seejärel, kui kütus saab otsa, asub organism glükogeeni kallale. Sinu lihased hakkavad kasutama saadaval olevat valku, et end üles ehitada.

Kõige parem aeg süsivesikute ja valkude imendumiseks on 45 minuti jooksul pärast treeningut. See on niinimetatud treeningjärgne ajaaken, millest oled võib-olla ka varem kuulnud. Kui sul pole isu 45 minuti jooksul peale trenni süüa, siis ära sunni ennast. Ei juhtu midagi, kui sööd ka näiteks 75-90 minutit peale trenni.

Ma ei ütle, et sinu trennijärgne toidukord ei võiks olla magus valgujook, kuid on ka paremaid valikuid. Täiesti tavalistest naturaalsetest toiduainetest valmistatud eine annab su kehale kõik vajaliku peale treeningut ja rohkemgi veel.

Kes teeb trenni hommikul ja pingutus saab olema üle keskmise intensiivne, võib enne trenni ampsata vahepala ning hommikusöögi ajastada pärast treeningut. Samuti lõunase ja õhtuse treeninguga – korralik, kvaliteetne toidukord võiks jääda peale treeningut. Õhtused treenijad võiksid silmas pidada, et toidukorra ja magama mineku vahele võiks jääda umbes kaks tundi, olenevalt toidukorra suurusest.

Allikas: www.erikorgu.ee

1/1