Mari Martin lansseerib maailmas ainulaadse ettetellimiskeskkonna Pre-o-Porter.com
Tegemist on moetööstuse jaoks täiesti uue ärimudeliga, mis pöörab endised loogikad pea peale. Enam ei toimu allahindlused üksnes hooaja lõpus ja mood jõuab läbi keskkonna just õige sihtgrupini. “Ettevõtmise eesmärgiks ja missiooniks on muuta moetööstus enam konkurentsivõimeliseks ja vähendada sisenemisbarjääre uutele tegijatele ning väiketootjatele,” selgitab Mari.
Uuendusliku platvormi näol on tegemist ka olulise uudisega moetööstusele — klient saab otseselt kaasa rääkida trendide arengus ja suunata tulevikus ka kaupluste tootevalikut. “Praegu loovad trende spetsiaalsed agentuurid, kes ennustavad trende mitu aastat ette ja kelle teenuseid kasutavad ka tuntud moemajad. Tehes reaalselt tellimuse juba enne eseme tootmist, mõjutab see oluliselt trendide teket. Selle alusel muutuvad tootmisotsused ja kogutakse statistikat, et teha paremaid otsuseid.”
Pre-o-Porter.com-i toimimise põhimõtted:
- lahendab tootmisotsustega kaasnevad riskid,
- müügid tehakse enne tootmist ja see annab pädeva statistika tootmisotsusteks,
- lahendab tootmise finantseerimisega seotud probleemid, kuna ostu eest on tasutud,
- müügikanal ja veebipood müükide realiseemiseks ja otse klientidega suhtlemiseks,
- suurem marginaal võrreldes hulgimüügiga, sest kliendi ja disaineri vahel on vähem vahendajaid (agent, hulgimüük, jaemüük),
- platvorm on sobilik väikese ja keskmise suurusega moebrändidele ja disaineritele.
Tarbija boonused:
- sama eelarve eest saab ette planeerides tarbida oluliselt kvaliteetsemaid ja unikaalsemaid tooteid,
- ligipääs Eesti disainerite toodetele,
- turvaline ja kvaliteetne keskkond disainerrõivaste ostuks,
- keskkonnasõbraliku tarbimise toetamine.