RETROGALERII: 25. sünnipäeva tähistava Baltmani rõivad läbi aegade


RETROGALERII: 25. sünnipäeva tähistava Baltmani rõivad läbi aegade
Fotod: Baltika

Baltikumi meestemoe üks tuntumaid moemärke, Eestist pärit Baltman, tähistab sel sügisel oma 25. sünnipäeva.

Baltmani lugu on pea sama märgiline, kui teised eestlasetele olulised, noore taasiseseisvunud Eesti lood. Kui 1991. aastal loodi Pärnusse Rüütli tänavale esimene Baltmani brändipood, oli see sensatsioon – läänelik samm, mis erines oluliselt sellest, kuidas toona Eestis ja terves Ida-Euroopas rõivaäri tehti. Olid suured tehased, mille tooteid müüdi klientidele. Baltman keskendus aga brändi arendamisele, teeninduskultuuri loomisele ja klientide inspireerimisele.

Juubelihooaega tähistamiseks on Baltmani peadisaineri Antonio loonud kollektsiooni „Kartmatuks sündinud“, mida esitletakse oktoobris toimuval Tallinn Fashion Weekil. Kartmatuks sündinud kollektsiooni inspireerinud mõttelaad on viimase 25 aasta jooksul olnud iseloomulik nii Eesti, Läti kui Leedu majandusele vundamendi valanud ettevõtjatele kui ka Baltmani tootearendusele, kus täna kasutuses olevad ärirõivaste innovatiivsed materjalid ei karda ei kortsumist, mobiilikiirgust ega isegi paduvihma.

1993. aasta veebruaris kirjutas inglisekeelne väljaanne „The Baltic INDEPENDENT“ oma veergudel, et kuigi Baltman kõlab nagu mõne superkangelase nimi, sobivad moodsates butiikides pakutavad Baltmani rõivad pigem Supermani aliasele Clark Kentile. Samas artiklis tuuakse välja, et esimesed ülikonnad müüdi klientidele rublades, samal ajal oli suurimaks konkurendiks äsja turule sisenenud Hugo Boss.

Seotud lood:

1997. aasta märtsis kirjutatakse Õhtulehe tarbijakülgedel, et kõige tuntum meestemoe bränd Eestis on EMORi tarbijauuringu kohaselt Baltman, mille rõivaid on ostnud 9% kõigist küsitletud meestest. Artiklis lõpus tuuakse olulise punktina välja, et tuntud kaubamärgi ostmine vähendab mehel ostuotsusega kaasnevaid riske. Milliseid riske täpsemalt silmas peetakse, artiklis ei täpsustata.

Loe veel

Täna, 25 aastat hiljem, on Baltman endiselt üks Eesti tuntumaid moebrände, kuid nüüd juba rahvusvaheline. Baltmani brändipoed asuvad nii Eestis, Lätis kui ka Leedus, läbi Baltika e-poe Andmorefashion.com jõuavad ülikonnad enam kui 44 riiki. Klassikaline stiilitunne on Baltmani ülikondade järjepidevaks jooneks, kuid disain kõlab kokku maailmamoe suundadega, pöörates erilist tähelepanu materjalile. Nii peavad ülikonnad vastu katsumustele, mida tema kandjad oma teel kohtavad - olgu selleks ootamatud vihmasajud või pikad lennureisid.

Vaata lisaks: Baltmani peadisainer Antonio: need esemed on sel sügisel meestemoes kõige olulisemad

Fotod Baltmani kataloogidest ja ajakirjandusest: