Oled kauplusevihkaja või ostuhull? Tarbimispsühholoog annab nõu, kuidas sooduspakkumiste ajal kulutamist ohjes hoida
“Kaupmehed kasutavad uskumatult palju trikke, et kliente ostma meelitada, lausa sellisel hulgal, et nende kirjeldamiseks oleks vaja mitut paksu raamatut. Kogu kaubandus on üks suur mõjutusmaagia maailm,” selgitab inimeste ostukäitumise mõjutamist tarbimispsühholoog ja turunduskonsultant Ivar Soone. “Kauplusesse sisenevat ostjat mõjutatakse nii visuaalselt kui ka helide abil, mängitakse lõhna- ja maitsemeeltega, ostma meelitatakse ka võimalusega materjale katsuda ja tooteid testida.” Põhjalikult läbi mõeldud nauditav keskkond on loodud vaid selleks, et teeksid ostuotsuse. Ekspertide sõnul on ka kogu äripinna disain, kusjuures mitte ainult kauplustes, vaid isegi pankades ja kohvikutes, väga põhjalikult kavandatud. Eesmärk on üks: müüa! Ja me ostamegi.