Jumestuskunstnik: üha rohkem naisi tarbib iluteenuseid, mille eest “unustatakse” tasuda
“Jah, ühed kliendid on tõesti sellised, kes helistavad ausalt ja vabandavad, kui nad ei saa kokku lepitud ajal tulla. Sellisel juhul aeg tühistatatakse ja iluteenindajad mõistavad klienti,” kirjeldab Elery inimlikku situatsiooni. “Samas on selge grupp inimesi, kes broneerivad aja, saavad salongist sms-i teel ka meeldetuletuse, kuid lihtsalt ei ilmu kohale.”
Iluteenindaja sõnul kohtab aeg-ajalt ka selliseid kliente, kes pärast teenuse osutamist ütlevad, et nad maksaksid hiljem ülekandega. “Reaalsuses tasu aga ei tule ega tule ja tekib olukord, kus iluteenindaja peab hakkama oma raha taga ajama ja seda kliendile pidevalt meelde tuletama.” Samuti leidub kliente, kes soovivad teenuse eest maksta arve alusel – mõned maksavad selle ära, mõnel juhul jääb see aga tasumata.
“Inkassosse saadetakse tasumata arve siis, kui kliendiga ei ole tõesti võimalik arve tasumise osas kokkuleppele jõuda,” ütleb Elery. “Kui arve on juba inkassos, on klient tihti pahane, et suur summa tuleb juurde tasuda – mõnikord ei maksta ka siis arvet ära. Tihti oleme olukorras, kus tahame lihtsalt oma töö eest tasu saada, kuid kliendid on pahased ja veel õigustavad mitte-maksmist.”