Uuel aastal uue hooga! Hoidu neist enimlevinud vigadest, mida inimesed kipuvad tegema

 (2)
Uuel aastal uue hooga! Hoidu neist enimlevinud vigadest, mida inimesed kipuvad tegema
Marvin Meyer/ Unsplash

Iga-aastane eesmärkide seadmise hooaeg on käes ning inimesed räägivad just praegu, milliseid uusi taotlusi nad endale pannud on. Enamasti kipuvad need tiirlema tervisliku eluviisi, trenni või toitumise ümber. Siiski tehakse sellega seoses ka vigu. Toome neist välja levinumad.

"Me eeldame, et kui tahame oma tervislikkuse juures teha suuti muudatusi, siis peame selle nimel kannatama," kommenteerib elustiili spetsialist Heather McKee. "Kui seame omale uue aasta eesmärgid, oleme väga motiveeritud, lubame minna iga päev jõusaali, lõpetada suhkru ja sigarettide tarbimise... Nimekiri jätkub. See kõik korraga aga kipub meid panema ebavajaliku pinge alla, kus tunneme, et peame tegema nii palju muudatusi ja kõike täiuslikult ilma vigadeta."

Kui soovid aga püstidada eesmärki, mis võiksid saada sinu elu osaks, mitte jääda hooajaliseks, loe mõningaid nippe, kuidas vigade tegemisest hoiduda!

Liiga palju, liiga varakult

Sa ju tead ütlust "Roomat ei ehitatud ühe päevaga". Sama on ka pikaaegsete elustiili muudatustega. Tervislike harjumuste loomine on järkjärguline protsess, et see võiks jääda ka jätkusuutlikuks. See vajab järjekindlaid väikseid ja positiivseid muudatusi sinu elustiilis. Uuringud näitavad, et väikesed ja lihtsad teod muutuvad kiiremini harjumuslikuks. Püstita näiteks igal nädalal omale väike muutus. Näiteks planeeri omale tervislik snäkk kella neljaks õhtul või liigu rohkem treppidest.

Seotud lood:

Vähene planeerimine

Kui unustad omale lõuna kaasa pakkida, tekib kiusatus poest omale pakendatud toitu ja snäkke haarata. Osta oma kapp ja külmkapp täis kasulikke toiduaineid nii, et sul ei tekiks tunnet nagu sul poleks midagi kodus süüa. Isegi kui sa pole planeerinud omale praadi valmistada, saab alati sibulatest, tomatitest ja spinatist mõnusa tomatisupi kokku visata.

Kasuta oma fantaasiat ja mõtle, kuidas saaksid erinevaid toiduaineid nädala jooksul kasutada, omavahel kombineerida ja uuesti soojendamisel uut moodi maitsestada.

Varakult loobumine

Loe veel

Et oma eesmärkidele pikaajaliselt truuks jääda, tasub teha enda jaoks plaan, mis aitab kujundada pikaajalist harjumust. Tihti kipume oma tahtejõule liiga palju toetuma, aga selleks, et oma elus päriselt strukuurilisi muudatusi teha nii, et kasutame seda pigem vähe. See aitab kiusatustele paremini vastu seista ning libastumisi ära hoida.

Teeme asjad liiga keeruliseks

Mis puudutab toitu, siis kipub valik olema kohati liiga segadusseajav. Spetsialistid soovitavad usaldada rohkem oma kõhutunnet. Tervislik toitumine tuleb naturaalselt, kui sa kuulad ja usaldad oma keha. Maitse uusi asju ning välju natuke rohkem mugavustsoonist ning vaata, et sul oleks kodus olemas põhilised toidu koostisained. Tervislik toitumine algab parimatest saadaolevatest koostisosadest ja nende lihtsast kasutamisest.

Liigne kriitika

Sinu sisemine kriitikameel on alati esimene, kes üritab teelt kõrvale suunata. Liigne kriitikameel sunnib end teistega võrdlema ja tekitab ebavajalikku häbitunnet.

"Igapäevane tänutunne on efektiivne, sest aitab keskenduda rohkem tänutundele, aidates elimineerida negatiivsed mõtted. See aitab ka suhtumise vastu võtta kõike iseenesestmõistetavana. Selle asemel õpime aina rohkem nägema oma elu positiivseid külgi," soovitab spetsialist. Seega, ära ole enda vastu liiga karm ning keskendu sellele, et luua elukestvaid harjumusi.

Allikas: Byrdie