Aivar Antonio Lätt: Eestis on suhteliselt väike valik ja võib-olla jääbki mulje, et inimesed ei käi hästi riides
Äsja Baltmani uue limiteeritud kollektsiooniga välja tulnud rõivadisaineri Aivar Antonio Lätti sõnul on sellel hooajal meestemoes mitu märksõna, mille järgi juhinduda. „Käimas on Gucci hullus ehk teknonohiku moesuund. See tähendab, et moemaja kunstilisel juhil Alessandro Michelel lastakse teha, mida ta tahab, ja see on väga lahe.” Moesuund laenab Antonio sõnul palju asju naiste garderoobist ja miksib neid omavahel. „Teisest küljest taandab seda suunda 1990-ndate lõpu minimalism – kõik 1990-ndate lõpu noored on disaineriteks hakanud ja praegu loomingulises tippvormis,” sõnab moelooja. Nostalgia järele joosta on alati tore, kiidab ta.
„Võtame 1990-ndate lõpust sellise populaarse disaineri nagu Helmut Lang. Näen praegu tema kollektsioonide mõjutusi,” sõnab disainer. Sellele edasijõudnud sportlikule vaba aja joonele pakub konkurentsi Gucci freaky-maksimalism. „See n-ö telgis magamise rõivastus ei ole väga kaunis, aga on edasi liikunud ja muutunud täitsa toredaks.” Antonio sõnul toetavad kaks vastandlikku suunda teineteist.
Kas Eesti meest üldse huvitab, mis on moes? Antonio sõnul on tänapäeval veebis kõik näha ja moel ei ole enam piire: seda, mida siin teeme, nähakse igal pool maailmas. „Me ei saa enam rääkida rahvuslikust moest. Eestis on suhteliselt väike valik ja sellepärast võib-olla jääbki mulje, et inimesed ei käi hästi riides, aga tänavapilt on võrreldes 1990-ndate lõpu ja 2000-ndate algusega megalt edasi jõudnud.”
Antonio uuest kollektsioonist leiab nii musta, sinist kui ka klassikalist kaamelitooni. Eesti mees ei näi olevat just julge värvidega katsetaja ja uued toonid on tabu. Õnneks lükkab Antonio selle väite kohe ümber ja ütleb, et Baltmani kõige ostetum pintsak on praegu erkpunasest velvetist ja sinna juurde ostetakse sama karva püksid. „Ülikond on põhimõtteliselt läbi müüdud. Kes ütleb, et Eesti mees on igav?”