18.12.2020, 11:01
Tarbimispsühholoog Ivar Soone ostjaid hullutavatest kampaaniatest: kindlasti ei ole neid korraldav kaupmees see, kes miinusesse jääb
Kuidas teha targemaid ostuotsuseid?
Kuu lõpp. Pangakonto hakkab juba miinuse poole kiskuma, kuid sina ostad kallid nahksaapad, sest ilmselgelt ootasid vaateaknale sätitud trendikad jalavarjud just sind! Kui juba ostmiseks läks, lased minna ja premeerid end asjadega ka teistes poodides. Koju jõudes küsid endalt: “Kuidas nüüd jälle nii juhtus?” Anne & Stiil uurib ekspertidelt, miks me ostame asju ka siis, kui neid sugugi vaja pole.

FOTO:
“Kaupmehed kasutavad uskumatult palju trikke, et kliente ostma meelitada, lausa sellisel hulgal, et nende kirjeldamiseks oleks vaja mitut paksu raamatut. Kogu kaubandus on üks suur mõjutusmaagia maailm,” selgitab inimeste ostukäitumise mõjutamist tarbimispsühholoog ja turunduskonsultant Ivar Soone. “Kauplusesse sisenevat ostjat mõjutatakse nii visuaalselt kui ka helide abil, mängitakse lõhna- ja maitsemeeltega, ostma meelitatakse ka võimalusega materjale katsuda ja tooteid testida.” Põhjalikult läbi mõeldud nauditav keskkond on loodud vaid selleks, et teeksid ostuotsuse. Ekspertide sõnul on ka kogu äripinna disain, kusjuures mitte ainult kauplustes, vaid isegi pankades ja kohvikutes, väga põhjalikult kavandatud. Eesmärk on üks: müüa! Ja me ostamegi.
Tellijana saad lugeda ka neid artikleid:
Soovitame Sulle
Sisuturundus