Muidugi mõista ei ole toidu pärast stressamine parem kui pandeemia pärast muretsemine. Siin on mõned märgid, mis näitavad, et sul ei ole toiduga tervislik suhe.

1. Sa väldid väljas süües kõiki toite, mida sa tegelikult süüa tahaksid

Spordivaldkonnas tegutsev toitumisnõustaja Brittany Wehrle sõnab, et on suur erinevus, kas sa ütled "ei" oma lemmiktoitudele siis, kui sa pole näljane või väldid neid üleüldiselt.

"Isu tekitavate toitude vältimine väljas süües on tõenäoliselt märk sinu ebatervislikust suhtest toiduga, isegi, kui seda reklaamitakse kui tervislikku valikut. Kui leiad ennast menüüst otsimas kõige madalama kalorisisaldusega toitusid või otsid neid isegi enne välja minekut söögikoha kodulehelt, võiksid astuda sammukese tagasi ja mõelda, miks sa seda teed."

2. Sinus tekitab stressi toiduainete söömine, mis pole osa sinu plaanist

On igati suurepärane, kui valid võimalusel alati täisväärtusliku ja tervisliku toidu, aga sa ei tohiks tunda, et kätte on jõudnud tõeline hädaolukord, kui vahel harva oma rutiinist kõrvale kalduma pead.

"Inimene, kellel pole toiduga tervislik suhe, võib tõeliselt endast välja minna, kui näiteks sõpradega ringi reisides tuleb lõunaks valida midagi, mida ta tavaliselt ei sööks. Heaks näiteks on siin kiirtoidukohast sobiliku eine leidmine," selgitab toitumisnõustaja. "Inimene, kellel on toiduga tervislik suhe, suudab endale menüüst midagi sobilikku leida ja pole sellest niivõrd häiritud."

3. Sa jälgid rangelt portsjoni suurust

Toiduportsjoni suuruse jälgimine on üpris populaarne ja mõistlik valik, kuid see ei tähenda, et iga toidukord peaks lähtuma samast portsjoni suurusest.

"Kui lähtud söömisel pigem fikseeritud portsjoni suurusest kui oma keha kuulamisest, võib see olla märk ebatervislikust suhtest toiduga," ütleb toitumisnõustaja Alissa Rumsey.

4. Sinu jaoks on olemas "head" ja "halvad" toidud

"Tervislik suhe toiduga tähendab paindlikkust ja ei liigita erinevaid toite "headeks" ja "halbadeks". Toit ei ole nii must-valge, sest lisaks toiteväärtusele on toidul roll ka enese eest hoolitsemisel ja nautimisel," ütleb toitumisnõustaja Rebecca Ditkoff.

5. Sul seostub toiduga süütunne

Toidu liigitamine "heaks" ja "halvaks" on probleem ka seetõttu, et tekitab süütunnet. "Tihti hakkavad inimesed arvama, et nad on head või halvad, tervislikud või ebatervislikud sõltuvalt sellest, mida söövad," sõnab toitumisnõustaja Nina Mills.

Sa ei tohiks aga kunagi nii mõelda. Nagu terapeut ja heaolu ekspert Spanjers tõdeb: "Süütunne toidu pärast on väga tavaline, aga minu arvates ka üpris ebatervislik. Kas sa varastasid toidu lapselt? Ei? Siis ei ole põhjust süüd tunda."

6. Sa teed komplimente kehakaalu põhjal

Komplimentide tegemises pole midagi halba ja kahtlemata meeldib inimestele kuulda positiivseid komplimente oma kehakaalu teemal, kuid kui teed ainult füüsilise vormi ja kaalu põhjal komplimente ja analüüsid teiste kehasid, võib see olla märk sinu enda ebatervislikust suhtest toiduga.

Alati tasub ka meeles pidada, et inimese kaalulangus võib olla põhjustatud mõnest tervisehädast, depressioonist või muust põhjusest, mille mainimine ei seostu tema jaoks positiivsega.

Niisiis... mida teha?

Kõige parem viis vabaneda toitumisega seotud probleemidest on konsulteerida professionaaliga. Üheskoos saate jälile kahjulikele mustritele, et neile siis lahendused leida.

"Tervislik suhtumine tähendab seda, et toitumine on pigem enese eest hoolitsemine kui enese kontrollimine ja piiramine," sõnab Rumsey lõpetuseks.

Ehk siis: tervisliku toidu valimises ja eelistamises pole midagi halba, aga pidev toidu pärast stressamine ei ole emotsionaalselt, vaimselt ega füüsiliselt tervislik.

Allikas: HuffPost